Pontos idő

Holnap Tímea napja lesz.

Kiskörzeti Kishírek

Körzeti Közgyűlés
A Homokháti Kistérségi Cserkészkörzet rendkívüli közgyűlést tartott 2018. április 20-án Horgoson. Fontos napirendi pontunk volt a Körzet elnökségének megújítása és az 53. sz. Králik László cs.cs. csatlakozási kérelmének elfogadása.
Az új elnökség: 28 - Kratz Krisztián, 11 - Molnár Norbert, 10 - Smith Viktória, 21 - Bite Gábor, 53 - Kormányos Zoltán.
Új csapattal bővült a Körzet, Kevi-Tornyos-Bogaras cserkészcsapatának kérelmét fogadta el az elnökség.
Csapatparancsnoki kinevezések: 11 - Molnár Norbert és 21 - Bite Gábor.

A Szövetség - VMCSSZ
an image
Vajdasági Magyar Cserkészszövetség
Muzslya, Magyar Kommün 56.
Elnök: Gabona Ferenc cst.
Email: vajdasagimcssz@gmail.com

Királyhalom Helyi Közösség
Kispiac Helyi Közösség
Látogató számláló

A Vajdasági Magyar Cserkészszövetség második alkalommal rendezett sportnapot a horgosi futballpályán. A megközelítőleg 250 résztvevő a Vajdaság egész területéről érkezett, de sportoltak velünk szegedi és balatonboglári cserkészek is. Balatonboglári barátaink négy napot töltöttek Horgoson a Határok nélkül a májusfa körül című projektum keretein belül, melynek egyik része volt számukra is a Sportnap.

13 futballcsapat és 5 métacsapat küzdött meg egymással az első helyért. A kisebbek kidobós bajnokságon vettek részt, ezen felül délelőtt helyismereti versenyre indultak a csapatok. A testi teljesítmény mellett az agy is kapott munkát: rovásírás és mesemondó verseny is megszervezésre került. Az esős idő miatt délután több rövid esőszünetet is be kellett tervezni, de ez nem szegte kedvét sem nézőnek, sem sportolónak.

HK

Gyülekező
Métázás az új vonat előterében
Pillanatkép a futballtornáról
A nagy ütés
Kidobós a legkisebbeknek
Csoportkép

Május 17.-én ünnepelték a horgosi 11. számú Nepomuki Szent János Cserkészcsapat alapításának 20. évfordulóját.

Ez alkalomból két napos programot rendeztek, amelyre meghívtak cserkeszeket más csapatokból is, így Szabadkáról is részt vettünk a rendezvényen.

A gyülekező után zászlófelvonással kezdtük a napot, majd háromfős csoportokra osztva részt vettünk egy akadályversenyen. 9 állomáson keresztül, cserkészismeretekben és ügyességi feladatokban kellett összemérniük a csapatoknak a felkészültségüket. A jó megoldásokért, aranyrögöket kaptunk. Az eredményhírdetésre délután került sor, a győztes csapatnak 20 aranyrögöt sikerült szereznie.

Ebéd után számháborúztunk, majd métát játszottunk. Vacsora előtt jutott még idő cserkészfocizni is, ahol a csapatoknak egymástól a cserkészkendőt kellett megszerezniük.

Vacsora után zászlólevonás következett, majd a fiatalabbak fáradtan nyugovóra tértek, míg az idősebbek tészt vettek a teaházi társalgásban, beszélgetésben.

Másnap reggeli előtt összepakoltunk és szentmisére mentünk a horgosi templomba. A mise után a Tűzoltó központban megnéztük a Cserkésztörténeti kiállítást, mely sok más cserkésztárgy mellett a horgosi cserkészcsapat elmúlt 20 évének emlékeit is bemutatta.

Mint mindig ez a kirándulás is nagyon jól sikerült, régi barátokkal találkoztunk, jókat játszottunk, ismerkedtünk és sok újdonságot is megtanultunk.